زمستان - تکرار ولی لذت بخش

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
سرها در گریبان است
کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را
نگه جز پیش پا را دید ، نتواند
که ره تاریک و لغزان است
وگر دست محبت سوی کسی یازی
 به اکراه آورد دست از بغل بیرون
 که سرما سخت سوزان است
نفس ، کز گرمگاه سینه می آید برون ، ابری شود تاریک
 چو دیدار ایستد در پیش چشمانت
نفس کاین است ، پس دیگر چه داری چشم
ز چشم دوستان دور یا نزدیک ؟
 مسیحای جوانمرد من ! ای ترسای پیر پیرهن چرکین
هوا بس ناجوانمردانه سرد است ... آی
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوی ، در بگشای
منم من ، میهمان هر شبت ، لولی وش مغموم
منم من ، سنگ تیپاخورده ی رنجور
 منم ، دشنام پس آفرینش ، نغمه ی ناجور
نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بیرنگ بیرنگم
بیا بگشای در ، بگشای ، دلتنگم
حریفا ! میزبانا ! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد
 تگرگی نیست ، مرگی نیست
صدایی گر شنیدی ، صحبت سرما و دندان است
من امشب آمدستم وام بگزارم
 حسابت را کنار جام بگذارم
چه می گویی که بیگه شد ، سحر شد ، بامداد آمد ؟
فریبت می دهد ، بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست
حریفا ! گوش سرما برده است این ، یادگار سیلی سرد زمستان است
و قندیل سپهر تنگ میدان ، مرده یا زنده
به تابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود ، پنهان است
حریفا ! رو چراغ باده را بفروز ، شب با روز یکسان است
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
هوا دلگیر ، درها بسته ، سرها در گریبان ، دستها پنهان
نفسها ابر ، دلها خسته و غمگین
درختان اسکلتهای بلور آجین
زمین دلمرده ، سقف آسمان کوتاه
غبار آلوده مهر و ماه
زمستان است

اخوان ثالث

نظرات 8 + ارسال نظر
نسیم شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:05 ب.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

اوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سلام. از بابت قالب ممنون اما این قالب و ببین نظرتو بده خوب هنوز کامل نشده ولی یه قالب پیدا کردم گذاشتم. اما نظر تو بده باشه. در ضمن چرا خبرم نکردی که اپیدی هاهاهاهاها
shandizi.blogfa.com
باز هم از محبتت ممنون. امیدوارم جبران کنم. عالی بود. همیشه براتو ارزوی موفقیت می کنم.
شاد باشی

بانمک شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.banamak.blogsky.com

سلام
خسته نباشی امین جان
عجب وبلاگ زیبائی
بهت تبریک میگم
قدری فونت نوشته هات را درشت کن تا .......
ممنون
به من هم سر بزن خوشحال میشوم
ممنون
تا بعد...

نسیم یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:20 ب.ظ http://narmafzarkids.blogsky.com

سلام. خوشحال می شوم در بحث من شرکت کنید
منتظر کامنت زیباتون هستم

آرزو یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام؛ احسنت به این همه ذوق و سلیقه ..وبلاگ جالبی داری تبریک می گم..
نمی دانی چه دلتنگم…
چه بی تابم…
چه غمگینم چه تنهایم…
تو را هر شب صدا کردم…
نمی بینی نمی خوابم? !

بیا تا باورت گردد…
که بی تو کمتر از خاکم…
ولی با تو به افلاکم….

بیا با آرزوهایم…
بسازم خانه ای در دل…
سراغم را نمی گیری…
مگر بیگانه ای با دل؟

آرزو یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:19 ب.ظ

ای که میپرسی نشان عشق چیست
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست

عشق یعنی دستهایم مال توست
چشم های تشنه ام دنبال توست

عشق یعنی ما گرفتار همیم
دشمنان هم ؛ طرفدار همیم

انتشار بغض و لبخند است عشق
آخرین لطف خداوند است عشق

هر چه می خواهد دلش آن می کند
می کشد ما را و کتمان می کند

ما دل خود را زیارت کرده ایم
ما به عاشق بودن عادت کرده ایم

عشق غیر از تاولی پر درد نیست
هر کس این تاول ندارد مرد نیست

عشق یعنی مهر بی چون و چرا
عشق یعنی کوشش بی ادعا

عشق یعنی مهر بی اما ؛ اگر
عشق یعنی رفتن با پای سر

عشق یعنی دل طپیدن بهر دوست
عشق یعنی جان من قربان اوست

عشق یعنی خواندن از چشمان او
بی لب و بی جرعه بی می بی سبو

عشق یعنی عاشق بی زحمتی
عشق یعنی بوسهء بی شهوتی

پارمیدا(مرا دریاب که دل دریایی من ب سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.p4rmid4.blogfa.com

سلام...ممنون از حضورت...یه سوال؟اسم وبلاگت پرشین لاور هست؟در ضمن اگه لطف کنی و اسم کامل وبلاگ رو به جای اسم بذاری ممنونت میشم...اپم و منتظر...مرا دریاب...

سارا چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:00 ب.ظ http://adamaka.blogsky.com

دوست عزیز سلام
وبلاگ جالبی دارید
خوشحال می شم سر بزنی

سارا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:41 ق.ظ http://adamaka.blogsky.com

امین جان سلام خوبی

نیستی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد